dilluns, 3 de setembre del 2012

Darreres sortides

Després de fer els 41 anys i un dia després haver d'enfrontar-me a una d'aquestes proves que ens posa la vida, també com a teràpia, tornava a agafar la bicicleta.
La retrobada i després d'una setmana molt dura a nivell emocional, va ser fent carrilet fins a Anglés per tornar per Sant Julià de Llor i anar a la sorrera de Vilanna a agafar el corriol de la Tramun. Va ser una sortida entretinguda i sense complicacions per anar netejant el cap.
El dia després de la ruta de les 7 Ermites de Bescanó vaig anar a fer part del recorregut. Em va agradar, sobre tot la primera part fins a la carretera de Mas Llunés. A partir d'allà, massa pista pel meu gust i junt amb l'horari va fer que retallés per la carretera fins el carrilet per tornar a Girona. Vaig gaudir dels corriols del voltant de Bescanó, Aiguaviva i Estanyol, vaig pedalar una bona estona i continuar netejant el cap.
Pel divendres següent, tenia intenció de pujar a Rocacorba ben d'hora, però parlant amb en Xavi Bernat, vam quedar per fer-ho dissabte junts amb vistes a preparar-se per l'Aramon ProBike Non Stop del dia 1 de setembre, així que dit i fet. Volíem fer la pujada per Granollers, baixar pel corriol i tornar a pujar per Canet per fer més desnivell, però una vegada a l'inici del camí per pujar, i degut a unes molèsties seves al genoll, vam decidir canviar de plans. Vam anar a buscar Sant Roc de la Barroca per la pista de la Vall del Llémena a Amer fent la trialera, on havíem d'arrossegar les bicicletes una estona. Ja a la pista, anar fent fins al corriol de les llosses de pedra que exigeix posar tota l'atenció, portar un ritme continu i un esforç tant tècnic com físic per superar-lo. En arribar a l'Ermita, descans merescut, fotos, gaudir de les vistes, avituallament i una mica de geocaching, tot un descobriment per en Xavi.
Després d'una estoneta anàvem a buscar el corriol de baixada pel dret on vaig gaudir a tope tot i oblidar-me de posar la forquilla a 140... Vaig passar trams que d'altres vegades no m'havia vist amb cor de fer i em va fer sentir una gran satisfacció arribar al final havent recorregut aquest espectacular corriol descobert en part a la Tramunbike.
Una vegada baixats d'allà dalt ...
A partir d'aquest punt, la calor ja pujava de valent, així que vam donar pedals fort per la pista de Sant Grau trencant a la dreta per continuar amb el recorregut de la Tramun i així anar per zones d'ombra fins a Girona. Aquesta part no l'havia tornat a fer i en tenia ganes, així que de nou, gaudir a tope d'aquest impressionant recorregut fins arribar al Ter i agafar el corriolet que voreja el riu fins a Bescanó i que també es molt entretingut i maco de fer, així que en resum, una gran sortida amb un gran recorregut, bon ritme i molt bona companyia.
Pel corriol del Ter.
Aquí deixo el track des de Sant Gregori fins el final.
Per la següent sortida vaig quedar a les 8 amb en Quico i vam anar a fer el recorregut habitual de Vilablareix cap a Aiguaviva per enllaçar amb trams de la Copa Catalana i després baixar cap a Bescanó i Vilanna a fer el corriol del Ter que volia ensenyar-li. Tot i la calor de bon de matí, vam gaudir del recorregut, dels paisatges i les zones d'ombra tot i un parell de caigudes sense gaires conseqüències, en part degut a una roda davantera amb poca pressió i un dibuix poc adequat però que en breu quedarà solucionat. Aquí el track.

El dijous quedava de nou amb en Quico per estrenar els seus llums amb la bici i per posar els meus per primera vegada aquest any. Vam sortir a les 8 del vespre cap a Quart per fer la ruta del Celrè. S'anava fent fosc i nosaltres fèiem camí fins haver de parar a posar els llums gairebé acabat el tram del riu. La sortida va anar molt bé i vam gaudir de l'experiència de pedalar de nit pels boscos de la zona de Els Àngels i Puig Estela. En arribar als bancs, grans vistes de la ciutat, i cap a baix intentant evitar les zones més complicades del corriol fins que vaig arribar al tram del camí de pujar a peu que passa pel tub i per on vaig fer baixar a en Quico que va acabar una mica saturat de zones tècniques, no li van gaire i jo no me'n puc estar... és com un iman...  Ja a la Vall de Sant Daniel, vam fer la pujada a la muralla per baixar per les escales cap al barri vell.

Aquesta setmana pasada em vaig fer una prova d'esforç. Ja feia temps que m'havia fet l'última i aquesta la volía més específica, així que vaig trucar al centre mèdic i el dimecres me la feia amb esforç màxim, espirometria i assimilació de lactats. Tot dintre de la normalitat i amb un bon estat de forma tot i trobar algunes coses a corregir.

I per acabar el mes d'agost, LA SORTIDA. Vaig aprofitar que la família havia marxat a Salvanera (Beuda) al matí per anar fins allà en bici. Passada la una del migdia m'aixecava, preparava l'esmorzar-dinar, carregava el GPS amb un parell de tracks i a pedalar. Fins l'últim moment no vaig tenir clar que fer, si seguir el track d'en Xevi Comas per pujar a El Mont o aventurar-me per la vesant Banyolina, que va ser la que vaig triar finalment. Em venia molt de gust passar per l'Estany i Besalú, així que dit i fet. Abans de les 3 ja estava pujat a la bici amb un dia esplèndid, solejat, cel net i una mica de tramuntana que de moment no molestava i refrescava l'ambient. En sortir de casa, ja veia ben clara la primera referència del dia, el Rocacorba.
Tot i no haver de pujar, si que havia de passar ben a prop així que sense entretenir-me, cap allà sense complicacions ja que la ruta no la coneixia i no sabia com respondria el cos després de treballar de nits. Vaig fer la ruta habitual per pistes i algun tram de carretera fins arribar al desviament d'Adri. Allà vaig tirar de GPS integrat per recordar el recorregut fins a Banyoles ara ja si amb la segona referència del dia, El Mont, allà lluny.
Fins allà havia d'arribar...
De moment tot anava bé, em trobava fort i en poc més d'una hora 30 minuts hi era. A partir d'aquí tot era nou encara que pel que havia vist al wikiloc no presentava gran dificultat. El tram fins a Besalú, senzill en gran part, bastant tros de carreteres veïnals gairebé sense cap cotxe, pistes  ràpides, algun tall de corriol ben maco i una trialera de pujada d'arrossegar la bici amunt. L'últim tram fins a Besalú va ser per carretera i una vegada al pont, foto obligada amb el poble apunt de la seva festa medieval i ja afrontar el final de la sortida.
Vaig passar pel poble i cap a la carretera de Figueres per anar a buscar el pont per vianants que passa per sobre de l'autovia i després d'una mica de carretera, de nou pistes i algun petit tram de corriol fins a Maià de Montcal i des d'allà més pistes per arribar a Salvanera. Eren abans de les 6 i tenia al cap d'anar a fer la trialera del Segueró, però finalment em vaig tallar. Així que amb 52 kms, tres hores de pedalar i una gran satisfacció arribava. Després d'un bany a la piscina i reposar una estona, a recollir els trastos i cap a casa. Aquí deixo el track.

1. Quique,

primer de tot... PER MOLTS ANYS!!!
    Ja ni m'enrecordo dels 41... jejeje.

Desitjo que tot vagi a millor, dia a dia...
    Ah... i la prova d'esforç, collonut que tot estigui en ordre!!!

Veig que tampoc perds el temps, OI???
    La Tramun... de St.Roc de la Barroca a Girona, espectacular!!!

Ja recordo que me'n vas parlar de la vessant oest per anar a Besalú.. coneixen-te ja m'esperava que prenesis aquest camí, de fet l'altre ja el vas fer, i sempre es bo descobrir-ne de nous.

Salut!!!

2. Felicidades Quique, aunque sea ya tarde, veo que le vas pegando de vez en cuando, aquí todos bien como siempre, ya sabes, a parte del Xevi nosotros hacemos lo que podemos, je, je, por cierto ahora estoy en 97 kg, nos tamos tan mal, joderrrrrrr!!!! jeje, cuidate.

3. Per molts anys Quique,,,,, ja sé que es tard pero val mes tard que mai!!
    Ja parlarem de la prova d'esforç, ja que al Gener-Febrer m'hen vull fer una de complerta.
    M'alegra saber que vas sortint amb bici i vas fent rutes de les teves, com tu dius, una gran terapia,,,,, molta força i endavant!
    Vinga, salut i fins aviat crack!!!